5 günde Ankara'yı gezme...

Şehir dışından gelen misafirlerime Ankarada iyi vakit geçirmek için bir program yaptım. Sanırım memnun kaldılar. Daha önceki Ankara’da4 gün yazımdan farklı olarak değişik şeyler yapmaya çalıştım. Kadın kadına çok hoş vakit geçirdik ve güzel anılar oluşturduk.
Ankarada 5 günde yapabilecekleriniz;

1. Gün Ulus ve çevresi
Geçen geldiklerinde Hamamönü, Ulucanlar cezaevine gitmiştik. Bu defa Hacıbayram, Şengül hamamı ve Anadolu Medeniyetleri müzesini gezdik. Önce Hamama gittik, ardından Hacıbayramda duamızı edip, restore edilip açılan güzel mekanlardan birinde yemek yedik. Ulus'ta birçok güzel, ünlü tarihi yemek lokantaları var. Boğaziçi, Uludağ, Bolu Et lokantası, Develi gibi....Ardından Ulus’ta bulunan birçok müzeden en güzeli olan Anadolu Medeniyetleri müzesine gittik. Avrupa'nın en iyi müzesi seçildiğini yazmadan geçemeyeceğim. Gerçekten çok etkileyici ve mistik bir gezi oldu.

Anıtkabire gitmeden ziyaret etmeden olmaz tabii...

Akşama Hayal kahvesine Filamenko dansı gösterisini izlemeye gittik. Artık akşamları Ankara’da çok hareketli. Haftanın her günü farklı yerlerde farklı konserler ve etkinlikler oluyor.

2. gün Beypazarı-Termal Otel
Beypazarı ve İnözü vadisine gittik. Beypazarında halkın taze taze ürettikleri ikramlardan yiye yiye doyduk diyebilirimJ Gezip alışverişimizi yaptık. Kahvemizi içtik. Oradan yol üzerinde olan Naskon Sapphire otelde aile odası tuttuk. Şifalı su havuzuna girdik. Buranın spa sı çok iyi tavsiye ederim. Özellikle masaj yapan personelleri.

3. gün Eymir Gölü
Hava bu hafta çok güzeldi. O yüzden kendimizi Eymir gölüne attık. Bisiklet kiralayıp epey gittikten sonra bağ evinde brunch yaptık. Göl kenarında oturup sonbaharı ve karabatakları izlemek çok keyifliydi.
Akşam tiyatromuz vardı. Yedi kocalı hürmüze gittikJ

4. gün Yedigöller
Biz günlük turlardan Yedigölleri seçtik. Siz Amasra, Abanat-Gölcük, Kastamonu-Safranbolu, Sapanca-Maşukiye gibi birçok turdan tercihinizi yapabilirsiniz. Ama iyi ki Yedigölleri seçmişiz. Harikaydı, masalda gibiydik. Bir önceki yazımda detaylı anlattım…

5. gün Eğlence
Bugünü de avm de alışverişe ayırdık. Ayrıca sinemaya girdik. Akşama da eğlenceye gittik. Ankara’da eğlence alternatifiniz çok. Biz vur çalsın oynasın tarzı yeri tercih edip, kadın kadına epey eğlendik. Komşu, Calender Zebra, Kırık Plak, Meşrep önerilerimin arasında…Ne zaman gitsem eğleniyorumJOradan çok sevdiğim Alpay konserine gittik. Yılların eskitemediği şarkıcı...

Tabii siz daha farklı şeyler de yapabilirsiniz. Polatlı tarafına Gordion ve Şehitliklere gezmeye gidebilirsiniz. Kapadokyaya peribacalarına ve balonla uçmaya mesela. Ankara’da trekkingi de çok seviyorum. O da başka bir alternatif. 56 müze var hangisini tercih edersiniz bilemiyorum. Sosyal- kültürel aktiviteler çok. Eğlence var. Artık Ankara’da da yapacak bir şey yok, gezilecek yer yok diyenlere bu yazımJ
                                    Herkese bol eğlenceli iyi gezmeler dileğiyle…