Doğu Karadeniz turumuzdan....

Bu sıcaklarda en güzel tatil ve gezi programı Karadeniz olabilir. Trabzon’dan Batuma kadar birkaç günde harika bir tatil yapmış olabilirsiniz. Bizim unutamadığımız bir tatil oldu doğrusu…
Bu bölgeyi gezmek için 4 gün yeterli. Ama kalıp keyfini çıkarayım diyorsanız uzatabilir ve Ayder yaylasını tercih edebilirsiniz.  Biz köyde kaldığımız için genelde günübirlik turları tercih ettik. Ana güzergahlar, Sümela Manastırı, Uzungöl, Ayder Yaylası birbirine paralel rotalar. Arzu edenler buna Batumu da ekyebilir.
Öncelikle Maçka’dan Sümela Manastırı tarafı için 1 günle başlayabilirsiniz.  Buraya giderken alabalık çiftliklerinden birinde balığınızı yiyip, Karadeniz insanının espirili hallerine restoranlardan tutun da her yerde rastlayabilirsiniz…Sümela manastırı yolu gürül gürül akan şelale, dereler ve ormanlık içinden geçiyor.. Çok hoş yani. Manastırın içi ve manzarası da en az yolu kadar etkileyici…..

2. gün Çaykara Uzungöle gittik. Güzel restoranların birinde yemek yeyip doğanın tadını çıkartmak mümkün.

3. gün de Rize ve Ayder yaylası tarafını gezdik.  Yaylaya giderken  Ardeşen’e kadar sahil yolunu, ardından dünayda korunması gereken 200 ekolojik bölgeden biri olan Fırtına vadisinden geçerek ayder yaylasına varıyoruz. Yol üzerinde raftingden tutun da nehir üzerinde adrenalin sporlardan birçoğu mevcut ve eğlenceli… Bu bölge yayla ve şelale dolu. Vaktinize göre bir yayladan başka yaylalara geçebilirsiniz. Ana yerlerin güzelliğini anlatmıyorum bir Ayder yaylasının nasıl anlatayım o kadar güzelki doyamıyorsunuz. Mutlaka gidip görüp yaşamalısınız.  Karadeniz gezisinde en çok burayı beğendim .

Rize de en yukarıda Botanik bahçesi tepesine çıkıp tüm Rizeyi izleyebilirsiniz.  Karadenizdeki şehirlerin ortak özelliği dik yamaçlar olduğu için en üst seviyelere çıkıp hem denizin hem de doğanın o güzel hallerini kahve çay eşliğinde seyir etmenizdir.

4. günde Batumu gezmeyle bu harika yeşil yemyeşil doğanın içinde  bölgede bitmiş oluyor. Batum’da sınıra gelince kiralık aracımızı bırakıp batuma geçtik. Oradan da taksilerle şehir merkezine ulaşım var. Öncelikle kent merkezine gittik. Kent merkezindeki tarihi yapılar çok hoştu. Yeni modern yapılarda, değişik mimari tasarımlardan örneklerde görebiliyorsunuz. Tabii çok eski harabe yapılarda. Değişik bir şehir doğrusu. Sahil plaj kısmı yazlık bir kasabayı andırıyor.

Botanik parkı görülmeye değerdi. Parkın içinde ilerledikçe muhteşem deniz ve doğa manzaraları insanı büyülüyor.

Tabii Trabzon içide gezilebilir. Ayasofya kilisesi, Boztepe, Atatürk Köşkü, Cephanelik  gibi görülmeye değer yerleri var.

Ankara’ya dönüşte Ordu’ da da teleferiğe binip Boztepeye çıkıp oradan yamaç paraşütü ile uçanları izliyoruz. Çok keyifliydi doğrusu.

4-5 günlük bir turu uzatmak mümkün tabii…Herkese iyi tatiller….